Automatisering wordt overschat

Tijd besparen en betere resultaten halen door techniek werk van ons over te laten nemen online klinkt verleidelijk. Maar automatisering is als een broodbakmachine; het idee klinkt fantastisch, maar we gebruiken het niet als we niet eerst op orde hebben waar het echt om draait.

Read More
Thamara Zijlstra
Hoe niet te mislukken als zelfstandig ondernemer

Meer dan de helft van de zzp’ers eindigt binnen een paar jaar terug in loondienst. Het ontbreken aan zakelijk succes ligt alleen zelden aan de markt, gebrek aan kennis of het succes van je concurrentie. Hoe kun je dit lot voorkomen? Succesvolle ondernemers zijn net als iedereen. Ze maken alleen andere keuzes. 

Read More
Thamara Zijlstra
Een andere kijk op online communicatie

De kunst van sterke online relaties zit in twee dingen. De één zijn technieken die we met inzet van tijd en oefening kunnen leren. De ander een vrijere manier van verbinding creëren online, door een simpele verandering in je denken. Relaties online worden zo een stukken gemakkelijker.

Read More
Thamara Zijlstra
De waarheid over ondernemen

Er wordt regelmatig over ondernemen gesproken alsof het een op feiten gebaseerde wetenschap is. Uitspraken worden zo stellig gepresenteerd dat het makkelijk is om te geloven dat ze waar zijn, ook als ze dat niet zijn. Dit heeft (on)bewust invloed op wat je doet en de gevolgen kunnen vervelend zijn. Dus, wat is waar en wat niet?

Read More
Thamara Zijlstra
Een lekker avontuurtje

Na een lange dag achter de computer verlang ik vaak naar een avond Netflixen. Ik denk dan dat ik dat nodig heb, maar vaak is dat een fabeltje. In plaats van als een bankaardappel series te gaan kijken kies ik vaak voor een klein avontuur buiten de deur. Iets dat iedereen kan doen, wie je ook bent.

Read More
Thamara Zijlstra
Een gratis weggever is slechte marketing

Gratis weggevers zijn hot onder online ondernemers, want marketeers schreeuwen van de daken dat het een efficiënte marketingmethode is. Dat klopt, maar ze vertellen je niet wat je er allemaal mee verliest. Ik vind het maar niks en gebruik een andere effectieve vorm van marketing.

Read More
Thamara Zijlstra